5 στρατηγικές που πρέπει να συμπεριλάβετε στο σχέδιο μάρκετινγκ του εστιατορίου σας
Ένα υπέροχο εστιατόριο ξεκινά με μια εξαιρετική ιδέα και ένα σταθερό σχέδιο μάρκετινγκ εστιατορίου.
Μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ συνεπάγεται περισσότερα από την απλή ανάρτηση όμορφων φωτογραφιών στο Instagram. Ωστόσο, σε αντίθεση με τις κοινές υποθέσεις, δεν χρειάζεται να ξοδέψετε πολλά χρήματα στο μάρκετινγκ για να επηρεάσετε σημαντικά το εστιατόριο σας.
Αν και μπορεί να μην φαίνεται συχνά έτσι, ένα σχέδιο μάρκετινγκ εστιατορίου είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της επιχείρησής σας. Αν και η από στόμα σε στόμα μπορεί να είναι αποτελεσματική, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα ακούσουν ποτέ για την επιχείρησή σας αν δεν την προωθήσετε στην αγορά.
Ακόμα κι έτσι, πολλοί ιδιοκτήτες εστιατορίων και επιχειρηματίες το αγνοούν εντελώς, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την επιχείρησή τους. Επομένως, θα πρέπει πάντα να προσπαθείτε να έχετε ένα αποτελεσματικό σχέδιο μάρκετινγκ εστιατορίου.
Πριν πάμε στις μεθόδους που συνθέτουν ένα σχέδιο μάρκετινγκ εστιατορίου, ας καταλάβουμε τι είναι ένα σχέδιο μάρκετινγκ.
Τι είναι ένα σχέδιο μάρκετινγκ;
Ένα σχέδιο μάρκετινγκ είναι μια λεπτομερής αναφορά σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύετε να εφαρμόσετε μια στρατηγική μάρκετινγκ για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησής σας.
Είναι ουσιαστικά ένας οδικός χάρτης για το πώς θα ενθαρρύνετε τους πελάτες να επισκεφτούν την επιχείρησή σας. Όταν γίνεται σε ψηφιακή κλίμακα, αναφέρεται ως στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ.
Το εστιατόριο σας θα ακουστεί, θα δει και θα εκτιμηθεί από όλους όσους στοχεύετε και όχι μόνο, χάρη σε μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική μάρκετινγκ. Δεν ακούγεται φανταστικό;
Λοιπόν, εδώ είναι η συμφωνία: το παν είναι να πηγαίνετε εκεί που βρίσκονται οι πελάτες σας. Τι κάνουν με τον χρόνο τους στο διαδίκτυο; Ποια είναι η μέση ηλικία των πελατών σας; Θα πρέπει να κάνετε κάποια έρευνα για να μάθετε ποιες μέθοδοι μάρκετινγκ λειτουργούν καλύτερα για εσάς.
Πρώτα, προσδιορίστε τον πελάτη-στόχο σας. Στη συνέχεια, αποφασίστε πόσα χρήματα είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε καθώς δοκιμάζετε νέες στρατηγικές. Τέλος, καθορίστε πώς θα μετρήσετε την επιτυχία.
Θα υπάρχουν δοκιμές και λάθη με οτιδήποτε νέο, αλλά τα αποτελέσματα μπορεί να είναι εξαιρετικά ευεργετικά.
5 στρατηγικές που πρέπει να συμπεριλάβετε στο σχέδιο μάρκετινγκ του εστιατορίου σας
1. Δημιουργήστε περσόνες αγοραστών
Η γνώση του πελάτη σας είναι το κλειδί για το επιτυχημένο μάρκετινγκ. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας ανεξάρτητα από τον κλάδο, το μέγεθος της επιχείρησής σας ή το προϊόν.
Το να μάθετε τα χαρακτηριστικά αγοραστών σας δεν έχει να κάνει μόνο με δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, φύλο και από πού προέρχονται). Πρέπει επίσης να γνωρίζετε τις διατροφικές προτιμήσεις και τις συνήθειες των πελατών σας, την αγοραστική τους δύναμη, τι απολαμβάνουν στο εστιατόριο σας και ακόμη και πώς έμαθαν για εσάς.
Όσο καλύτερα κατανοείτε την αγορά-στόχο σας, τόσο περισσότερο θα είστε σε θέση να προσαρμόσετε τη στρατηγική και το σχέδιο μάρκετινγκ που τους ταιριάζει. Αξιοποιήστε τη δύναμη των ερευνών , των ερωτηματολογίων ή ακόμα και ζητήστε κάποια σχόλια για να διαμορφώσετε την προσωπικότητα του αγοραστή σας.
Ίσως ενδιαφέρεστε για: Διαχείριση Social Media για εστιατόρια
Ένας άλλος εξαιρετικός τρόπος για να κατανοήσετε τι χρειάζονται οι πελάτες σας είναι να ρίξετε μια ματιά στους ανταγωνιστές σας. Προσπαθήστε να μάθετε τι τους ταιριάζει και εφαρμόστε ορισμένα στοιχεία στο σχέδιο μάρκετινγκ σας.
2. Ενεργοποιήστε το κοινό σας με το email marketing
Το μάρκετινγκ μέσω email είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές τακτικές για να προσεγγίσετε τους πελάτες σας. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σάς επιτρέπουν να είστε όσο δημιουργικοί θέλετε, συμπεριλαμβανομένων όσο το δυνατόν κειμένου και γραφικών για να το κάνετε ελκυστικό στους πελάτες.
Όταν πρόκειται για την καλλιέργεια πελατών, το email marketing είναι το καλύτερο εργαλείο. Ξεκινήστε συντάσσοντας μια λίστα με παραλήπτες email που έχουν εγγραφεί στο ενημερωτικό δελτίο σας.
Για αυτού του είδους τη διαδικασία, μια υπηρεσία ενημερωτικών δελτίων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ο καλύτερος σύμμαχός σας για να κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη. Πολλές διαδικτυακές υπηρεσίες μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να σας βοηθήσουν να αποκτήσετε αυτούς τους δυνητικούς πελάτες μέσω φορμών εγγραφής και στη συνέχεια να τους καλλιεργήσετε με το μάρκετινγκ μέσω email.
Η προσφορά εκπτώσεων στους συνδρομητές σας είναι μια εξαιρετική στρατηγική για να τους μετατρέψετε σε πελάτες που πληρώνουν. Μπορείτε να στείλετε ένα ενημερωτικό δελτίο που να συζητά τα σημαντικότερα σημεία του μήνα εκτός από τις τακτικές προσφορές και εκπτώσεις.
Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε ένα email καλωσορίσματος για τους συνδρομητές σας για να δείξετε την ευγνωμοσύνη σας ή να τους ενθαρρύνετε να επιστρέψουν στο εστιατόριο σας.
Πολλοί άνθρωποι έχουν την εσφαλμένη αντίληψη ότι το email marketing δεν είναι πλέον αποτελεσματικό. Ωστόσο, εάν παίζετε καλά τα χαρτιά σας, αυτό δεν ισχύει.
Όταν ολοκληρωθεί με επιτυχία, το email marketing θα φέρει στην επιχείρησή σας πελάτες υψηλής ποιότητας. Όταν συμπεριλαμβάνετε το μάρκετινγκ μέσω email στο σχέδιο μάρκετινγκ του εστιατορίου σας, μπορείτε να απευθυνθείτε σε πελάτες που είτε έχουν εγγραφεί για ενημερώσεις μέσω email είτε έχουν επισκεφτεί την τοποθεσία σας.
Λάβετε υπόψη τη συχνότητα, τον τύπο του email (για παράδειγμα, ένα ενημερωτικό δελτίο, μια προσφορά κουπονιού, ένα μήνυμα εκ νέου αφοσίωσης) και εάν το μήνυμά σας έχει αντίκτυπο στους πελάτες.
Αυτές οι συμβουλές παραπάνω θα σας βοηθήσουν να μείνετε στο μυαλό των πελατών σας και έξω από τους φακέλους ανεπιθύμητων μηνυμάτων τους.
Βελτιστοποιήστε την καταχώρισή σας στο Google My Business
Βεβαιωθείτε ότι είστε ορατοί σε όλους τους πιθανούς πελάτες που αναζητούν μέρος για φαγητό, διατηρώντας ενημερωμένη τη σελίδα σας στο Google My Business .
Υποβάλετε προσφορά για όρους αναζήτησης που ταιριάζουν με το εστιατόριο σας και συμπεριλάβετε πολλές λέξεις-κλειδιά στον ιστότοπό σας για να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητές σας να προβληθείτε από ένα ευρύτερο κοινό.
Όταν κάποιος αναζητά το εστιατόριο σας στο Google ή στους Χάρτες Google, θα πρέπει να μάθει τα πάντα για την επιχείρησή σας. Διεκδικήστε την καταχώρισή σας στο GMB και συμπληρώστε την όσο το δυνατόν περισσότερο για να αξιοποιήσετε στο έπακρο.
Ποιος είναι ο σκοπός πίσω από αυτό; Μια ολοκληρωμένη λίστα κάνει το εστιατόριο σας πιο ελκυστικό για όσους αναζητούν νέα μέρη για φαγητό, με αποτέλεσμα αυξημένη επισκεψιμότητα.
Επιπλέον, όταν οι άλλοι αναζητούν σχετικές λέξεις-κλειδιά, θα εμφανίζεστε ψηλότερα στα αποτελέσματα. Η Google θα προτείνει το εστιατόριο σας έναντι ανταγωνιστών με μη βελτιστοποιημένες καταχωρίσεις, καθώς έχει περισσότερα για την επιχείρησή σας.
Για να διεκδικήσετε την καταχώρισή σας, μεταβείτε στο Google My Business και επιλέξτε την επιλογή “Έναρξη τώρα”. Ξεκινήστε να συμπληρώνετε το προφίλ σας αφού διεκδικήσετε και επικυρώσετε την επιχείρησή σας:
- Βεβαιωθείτε ότι το όνομα, η διεύθυνση, ο αριθμός τηλεφώνου και άλλα στοιχεία σας είναι σωστά και ενημερωμένα.
- Συμπληρώστε την κατηγορία της εταιρείας σας (ελληνικό εστιατόριο, ασιατικό εστιατόριο κ.λπ.)
- Ενημερώστε τους πελάτες σας εάν η επιχείρησή σας διαθέτει δωρεάν Wi-Fi, υπαίθρια καθίσματα και άλλα προνόμια.
- Προσθέστε το μενού σας.
- Προσθέστε έναν σύνδεσμο όπου οι χρήστες μπορούν να παραγγείλουν φαγητό στον ιστότοπό σας.
- Συμπεριλάβετε εικόνες που αναδεικνύουν τη θέση σας.
- Συμπεριλάβετε βίντεο.
- Απαντήστε σε σχόλια και ερωτήσεις πελατών.
Ανατρέξτε στον οδηγό της Google για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τον τρόπο βελτιστοποίησης της καταχώρισης του Google My Business .
Δημιουργήστε κανάλια μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Σήμερα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ζωτικό στοιχείο του πλάνου μάρκετινγκ του εστιατορίου σας. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook, το Instagram και άλλους ιστότοπους κοινωνικών μέσων για να αναζητήσουν εστιατόρια και επιλογές για φαγητό.
Ως αποτέλεσμα, είναι προς το συμφέρον σας να δημιουργείτε τα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να δημοσιεύετε συχνά σε αυτά. Εάν είναι εφικτό, δημοσιεύστε μια φορά την ημέρα. αν όχι, δημοσιεύστε τουλάχιστον δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα.
Μπορείτε να μοιραστείτε φωτογραφίες και βίντεο από:
- το προσωπικό σας στην εργασία
- στα παρασκήνια
- ενημερώσεις για το εστιατόριο
- συγκεκριμένα πιάτα μενού
- περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες και κριτικές από τους καταναλωτές σας
Είναι σημαντικό να καταλάβετε σε ποιους ιστότοπους ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο οι πελάτες σας, ώστε να μπορείτε να τους προσεγγίσετε εκεί που βρίσκονται ήδη. Ο πειραματισμός με πολλές πλατφόρμες είναι επωφελής επειδή κάθε κανάλι παρέχει μια μοναδική προσέγγιση στην επικοινωνία με τους επισκέπτες.
Το Facebook είναι το πιο επιτυχημένο κανάλι μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προσέγγιση νέων πελατών και την αλληλεπίδραση με υπάρχοντες πελάτες για επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες. Η επιχείρηση του εστιατορίου σας θα ωφεληθεί σημαντικά από την ύπαρξη μιας σελίδας στο Facebook.
Η προώθηση της οργανικής δέσμευσης στο Facebook γίνεται όλο και πιο δύσκολη μέρα με τη μέρα, καθώς η οργανική εμβέλεια των σελίδων του Facebook έχει περιοριστεί δραματικά.
Ο αλγόριθμος αλλάζει συχνά για να ενθαρρύνει τις διαφημίσεις στο Facebook και τις αναρτήσεις , ενώ η οργανική απήχηση μειώνεται. Ωστόσο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις στρατηγικές για να διατηρήσετε τη σελίδα του εστιατορίου σας στο Facebook υγιή όσον αφορά την οργανική επισκεψιμότητα.
Το Facebook επιτρέπει στους χρήστες να δημοσιεύουν σε διάφορες μορφές, συμπεριλαμβανομένων αναρτήσεων κειμένου μεγάλης μορφής, κοινής χρήσης συνδέσμων, φωτογραφιών, βίντεο και κριτικών.
Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ένα chatbot στο Facebook για να αναπτύξετε το σχέδιο μάρκετινγκ και να απαντήσετε σε απλές ερωτήσεις πελατών χωρίς να χρειάζεται να προσλάβετε κάποιον για να παρακολουθεί συνεχώς τα μηνύματά σας.
Ακολουθούν μερικές ιδέες μάρκετινγκ στο Facebook για να δοκιμάσετε εστιατόρια:
- Το πρώτο βήμα είναι να δημιουργήσετε μια σελίδα στο Facebook και να δημοσιεύετε συχνά . Για να εδραιώσετε τη φήμη του εστιατορίου σας για την παροχή έγκυρου περιεχομένου, μπορείτε να δημοσιεύσετε συνταγές ή οδηγίες μαγειρικής από τους σεφ σας ή να προωθήσετε συναρπαστικά νέα.
- Θα πρέπει επίσης να προωθήσετε τις εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα στο εστιατόριο σας. Θυμηθείτε να κάνετε μια εκδήλωση στη σελίδα σας στο Facebook, να την δημοσιεύσετε και να προσκαλέσετε όσο περισσότερα άτομα μπορείτε.
- Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το Facebook για να προσελκύσετε και να διατηρήσετε πελάτες πραγματοποιώντας διαγωνισμούς και δώρα στο Facebook . Για παράδειγμα, μπορείτε να παροτρύνετε τους πελάτες σας να κάνουν check-in στο εστιατόριο σας ή να βγάλουν μια selfie με το αγαπημένο τους πιάτο από το μενού σας και να το δημοσιεύσουν στο Facebook, προσθέτοντας ετικέτα στην επιχείρησή σας.
Η στοχευμένη διαφήμιση στο Facebook είναι γνωστό ότι φέρνει πολλές επιχειρήσεις, ειδικά για ένα νέο εστιατόριο. Μπορείτε να επιλέξετε το κοινό-στόχο ανάλογα με τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντά του και άλλους παράγοντες. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το CRM για να υποβάλετε τη λίστα email του πελάτη σας για καλύτερη στόχευση.
Το Instagram είναι το βέλτιστο κανάλι κοινωνικής δικτύωσης για να προσελκύει πελάτες με φωτογραφίες και βίντεο από φαγητό. Για να διατηρήσετε τον εαυτό σας φρέσκο στο μυαλό των οπαδών σας, πρέπει να δημοσιεύετε τακτικά και να έχετε ένα επαγγελματικό δίκτυο Instagram.
Η πρόσληψη ενός επαγγελματία φωτογράφου για να τραβήξει φωτογραφίες υψηλής ποιότητας της κουζίνας σας και της εσωτερικής διακόσμησης του εστιατορίου σας είναι μια φανταστική ιδέα για να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό.
Εκτός από αυτό, όταν οι πελάτες ή οι ακόλουθοι σας δημοσιεύουν μια φωτογραφία του εστιατορίου σας στο Instagram, κοινοποιήστε τη στη σελίδα σας και ευχαριστήστε τους για το ενδιαφέρον τους.
Ένα άλλο ισχυρό χαρακτηριστικό του Instagram είναι οι ιστορίες. Οι ιστορίες του Instagram εξαφανίζονται μετά από 24 ώρες. Είναι ένας γρήγορος τρόπος για να επικοινωνείτε με το κοινό σας λιγότερο επίσημα, δίνοντας στη ροή σας στο Instagram μια πιο προσωπική ατμόσφαιρα. Τελικά, αυτό βοηθά τους πελάτες να αλληλεπιδράσουν με την επωνυμία σας.
Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε hashtags στο Instagram για να αυξήσετε την ανακάλυψή σας. Θα πρέπει να βρείτε ένα hashtag που είναι συγκεκριμένο για το εστιατόριο σας. Αυτό θα σας δώσει μια ξεχωριστή ταυτότητα Instagram και θα σας βοηθήσει με την επωνυμία σας.
Μπορείτε επίσης να ενθαρρύνετε τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν το hashtag για να επισημάνουν την επιχείρησή σας στις αναρτήσεις τους. Όλα αυτά θα αυξήσουν την απήχησή σας και θα σας φέρουν πιο κοντά στην αγορά-στόχο σας.
Influencer Marketing
Για να ανεβάσετε το σχέδιο μάρκετινγκ εστιατορίου σας στο επόμενο επίπεδο, επωφεληθείτε από τους παράγοντες επιρροής. Το Influencer Marketing γίνεται όλο και πιο δημοφιλές. Σύμφωνα με στοιχεία, πάνω από το 68% των Αμερικανών επαγγελματιών μάρκετινγκ απασχολούν παράγοντες επιρροής στις προσπάθειές τους στο μάρκετινγκ.
Ως αποτέλεσμα, μπορείτε να ενσωματώσετε το μάρκετινγκ επηρεασμού στη στρατηγική μάρκετινγκ του εστιατορίου σας για επιτυχία. Χτίζοντας αξιοπιστία, θα μπορέσετε να διευρύνετε την εμβέλειά σας. Ο Influencer θα ενεργήσει ως ηγέτης της σκέψης και θα καθοδηγήσει τους ακόλουθους του στο εστιατόριο σας.
Μπορείτε να επιλέξετε έναν Influencer και να τον προσκαλέσετε να δειπνήσουν στο εστιατόριο σας. Μπορούν στη συνέχεια να το μοιραστούν στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων τους και μπορείτε να κάνετε το ίδιο και στη δική σας.
Επειδή οι influencers έχουν πολλούς ακόλουθους, μπορούν να σας βοηθήσουν να επεκτείνετε την εμβέλεια του εστιατορίου σας. Το αίσθημα εμπιστοσύνης θα αναπτυχθεί μεταξύ του κοινού λόγω του μάρκετινγκ επιρροής. Κατά συνέπεια, το εστιατόριο σας θα δει αύξηση της κίνησης με τα πόδια.
Το Takeaway
Η ανάπτυξη ενός σχεδίου μάρκετινγκ εστιατορίου για την επιχείρησή σας είναι ένα απλό αλλά ζωτικής σημασίας βήμα. Σας προστατεύει από μελλοντικά εμπόδια όταν ανακαλύψετε ότι το εστιατόριο σας δεν λειτουργεί τόσο καλά όσο ελπίζατε.
Η εφαρμογή των στρατηγικών που περιγράφονται παραπάνω θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ένα σταθερό σχέδιο μάρκετινγκ για το εστιατόριο σας που θα εγγυηθεί ένα επιτυχημένο ταξίδι.
Μην ξεχνάτε ότι η ομάδα της WebFood μπορεί να σας βοηθήσει με το marketing του εστιατορίου σας. Ελάτε σε επικοινωνία μαζί μας.