Μάθετε πώς να προσελκύετε περισσότερους πελάτες στο εστιατόριο σας μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Αναζητάτε πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προσελκύσετε πελάτες στο εστιατόριο σας μέσω των social media; Δεν είναι να απορείς.
Το 75% των ανθρώπων παραδέχονται ότι αγοράζουν ένα προϊόν αφού το δουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το 94% χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να λαμβάνουν αποφάσεις για εστιατόρια με βάση τις διαδικτυακές κριτικές. Θα ήταν αμαρτία να λείπει ένα τόσο ευρύ κοινό, σωστά;
Αυτή η λίστα βημάτων θα σας διδάξει πώς να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες στο εστιατόριο σας χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας και να προσελκύσετε το κοινό. Λοιπόν, αφήστε το παιχνίδι να ξεκινήσει!
Πώς να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες στο εστιατόριό σας μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
. Σχεδιάστε τα προφίλ σας στα social media σαν αφεντικό
Πρώτα και κύρια, ελέγξτε τα προφίλ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του εστιατορίου σας και βεβαιωθείτε ότι τα έχετε σχεδιάσει και συμπληρώσει σωστά. Ο σχεδιασμός μάρκετινγκ εστιατορίου είναι κρίσιμος για την προβολή, την αναγνώριση και την εμπιστοσύνη του brand σας.
Χρησιμοποιήστε το λογότυπο και τα χρώματα της επωνυμίας σας για το σχεδιασμό προφίλ. Αποφασίστε για τον τόνο φωνής της επωνυμίας σας και συμπληρώστε τις πληροφορίες σχετικά με το εστιατόριο σας ανάλογα.
Για τη σελίδα σας στο Facebook, εισαγάγετε όλες τις βασικές πληροφορίες, όπως τον ιστότοπο, τις ώρες εργασίας, την τοποθεσία, το μενού και τις επαφές σας. Προσελκύσετε πελάτες με μια συναρπαστική εικόνα εξωφύλλου: Είναι το ταμπλό σας να ανακοινώνει ειδικές προσφορές, χαρούμενες ώρες και άλλες προσφορές.
Δώστε προσοχή στο σχέδιο του εξωφύλλου γιατί είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι χρήστες όταν επισκέπτονται τη σελίδα σας στο Facebook. Οι εικόνες υψηλής ποιότητας του πιο νόστιμου φαγητού σας θα λειτουργήσουν καλά.
Για το Instagram, αξιοποιήστε στο έπακρο το βιογραφικό σας. Μιλήστε απευθείας στους πελάτες σας και θυμηθείτε να συμπεριλάβετε πολλές παροτρύνσεις για δράση. Το ίδιο ισχύει και για το βιογραφικό του Twitter: Εάν το εστιατόριο σας έχει πολλές τοποθεσίες, αναφέρετέ τις στην ενότητα του βιογραφικού σας.
2. Ενημερώνετε τακτικά τις πληροφορίες και το περιεχόμενο
Όταν οι άνθρωποι επισκέπτονται τη σελίδα του εστιατορίου σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναζητούν σαφείς και λεπτομερείς πληροφορίες. Βεβαιωθείτε ότι το μενού, οι τιμές, οι αριθμοί τηλεφώνου, οι ώρες εργασίας και άλλες λεπτομέρειες παραμένουν ενημερωμένα.
Επίσης, αναπτύξτε μια στρατηγική περιεχομένου και σκεφτείτε να γράψετε ιδέες για τα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η συνεπής ανταλλαγή μηνυμάτων, οι εικόνες και ο τόνος της φωνής είναι κρίσιμες εδώ. Αναπτύξτε ένα σχέδιο για το τι, πότε, πού και γιατί θα δημοσιεύσετε – και μείνετε σε αυτό.
Επιπλέον, βρείτε μια ισορροπία μεταξύ ελκυστικού και διαφημιστικού περιεχομένου . Οι χρήστες έρχονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία, ψυχαγωγία και ειδήσεις, όχι για κολλητικές διαφημίσεις και ενοχλητικές προσφορές. Προσπαθήστε να διαφοροποιήσετε το περιεχόμενό σας και δημοσιεύστε το τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα.
3. Χρησιμοποιήστε γραφικά υψηλής ποιότητας του φαγητού σας
Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να προωθήσετε το εστιατόριο σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι να δείξετε πολλές φωτογραφίες φαγητού από το μενού σας. Βεβαιωθείτε ότι οι εικόνες και οποιοδήποτε άλλο οπτικό περιεχόμενο που χρησιμοποιείτε στο Facebook, το Instagram και το Twitter είναι υψηλής ποιότητας και φαίνονται νόστιμα.
Οι άνθρωποι λατρεύουν τις «γευστικές» λέξεις και τα εντυπωσιακά γραφικά όσον αφορά το φαγητό που καταναλώνουν, επειδή αυτό το περιεχόμενο απευθύνεται στο βασικό τους ένστικτο, γνωστό ως αυτοσυντήρηση . Αυτό το ένστικτο αφορά τη σωματική υγεία και ασφάλεια, επομένως οι χρήστες θα ανταποκρίνονται σε οτιδήποτε τους βοηθά να το επιτύχουν.
Ως εστιατόριο, είστε τυχεροί που έχετε πρόσβαση σε τόνους από λαχταριστές λήψεις για να ικανοποιήσετε αυτό το ένστικτο. Επομένως, μην βάλετε επαγγελματικές εικόνες για τα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
4. Προσθέστε ετικέτες τοποθεσίας σε αναρτήσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης
«Χάρη» στην πανδημία, όλο και περισσότεροι πελάτες περιορίζουν τις αναζητήσεις τους αναζητώντας επιλογές «κοντά μου». Αυτός ο όρος αναζήτησης αυξήθηκε πάνω από 100% το 2020! Προσθέτοντας τις ετικέτες τοποθεσίας του εστιατορίου σας σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα βελτιώσετε την προβολή της επιχείρησής σας και θα βοηθήσετε τους άλλους να σας βρουν.
Ένα άλλο κόλπο για να δοκιμάσετε εδώ:
Χρησιμοποιήστε ήδη trendy hashtags στις αναρτήσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θα σας επιτρέψει να αυξήσετε την προβολή και να καλύψετε ένα ευρύτερο κοινό. Αλλά μην το χρησιμοποιείτε ως απλό δόλωμα κλικ: Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι σχετικό με αυτά τα δημοφιλή θέματα.
5. Μοιραστείτε το μενού σας και επιτρέψτε στους χρήστες να παραγγέλνουν ηλεκτρονικά
Δεδομένου ότι το 83% των ανθρώπων χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ανακαλύψουν προϊόντα και το 87% είναι έτοιμοι να αγοράσουν αφού δουν πληροφορίες προϊόντων, ήρθε η ώρα να μεταφέρετε το εστιατόριό σας στο διαδίκτυο.
Δημοσιεύστε τα εποχιακά, εβδομαδιαία και καθημερινά μενού σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Προσθέστε μια επιλογή για να δείτε τα συστατικά και την εμφάνιση του φαγητού σας και μην κρύβετε τις τιμές από τους χρήστες. Δώστε την ευκαιρία να μάθετε τα πάντα για τα πιάτα σας και να τα παραγγείλετε online.
Ενώ μπορείτε να δημιουργήσετε μια εφαρμογή για παραγγελίες στο διαδίκτυο ή να προσθέσετε παραγγελίες μέσω διαδικτύου στον ιστότοπό σας , μπορείτε επίσης να αποδεχτείτε παραγγελίες φαγητού στο Facebook ή τουλάχιστον να προσθέσετε έναν σύνδεσμο προς όπου οι χρήστες μπορούν να παραγγείλουν στο βιογραφικό σας στο Instagram και στο Twitter.
6. Μοιραστείτε το UGC και τις κριτικές πελατών
Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τον χρήστη (UGC) είναι φωτογραφίες, βίντεο, σχόλια και κάθε άλλη μορφή περιεχομένου που κάνουν οι πελάτες σας για το εστιατόριο σας. Και δεδομένου ότι το 79% των ανθρώπων ομολογεί ότι το UGC στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζει τις αποφάσεις αγοράς τους, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ως κοινωνική απόδειξη για να προσελκύσετε νέους πελάτες.
Αναδημοσιεύστε το UGC για το εστιατόριο σας που δείχνει την επωνυμία σας με θετικό φως. Θυμηθείτε να αναφέρετε τον συγγραφέα στην ανάρτησή σας και να απαντήσετε στο περιεχόμενό του. Θα δείξει στους άλλους επισκέπτες ότι εκτιμάτε τους πελάτες σας και ότι είστε ανοιχτοί στην επικοινωνία.
Επιπλέον, εξετάστε τις διαδικτυακές κριτικές του εστιατορίου σας από το Google My Business και άλλους ιστότοπους κριτικών. Μπορείτε να τα σχεδιάσετε ως αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να τα μοιραστείτε στα κανάλια σας.
7. Απαντήστε στα σχόλια των πελατών
Πάνω από το 80% των επισκεπτών επιλέγουν εστιατόρια που ανταποκρίνονται σε διαδικτυακές κριτικές.
Παρακολουθείτε τακτικά τις αναφορές της επωνυμίας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ελέγχετε τους ιστότοπους κριτικών για να απαντάτε στα σχόλια των πελατών. Ενισχύει τη φήμη σας και δείχνει στους πιθανούς πελάτες ότι ενδιαφέρεστε για τους επισκέπτες του εστιατορίου σας.
Η Google επεκτείνει συνεχώς λειτουργίες για τοπικές επιχειρήσεις για να βοηθήσει στην επικοινωνία με τους πελάτες. Έτσι, τώρα μπορείτε να μιλήσετε με χρήστες που επισκέπτονται τη σελίδα του εστιατορίου σας στους Χάρτες απευθείας μέσω συνομιλίας .
Απαντήστε στα σχόλια που έχουν ερωτήσεις, εκτιμήστε τα θετικά σχόλια και μην αγνοείτε τα αρνητικά σχόλια . Πάντα να απευθύνετε κριτική, να ρωτάτε τι μπορείτε να κάνετε και να ζητάτε συγγνώμη εάν χρειάζεται.
Η αντίδραση του εστιατορίου σας στα αρνητικά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μια ευκαιρία να μετατρέψετε τους απογοητευμένους/θυμωμένους πελάτες σε πιστούς πελάτες. Δείχνει στους πελάτες και στους νέους πελάτες ότι ενδιαφέρεστε για το τι λένε.
8. Επικοινωνήστε με τους πελάτες
Βελτιώστε την αφοσίωση μέσω της ενεργής επικοινωνίας με τους πελάτες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιήστε τα προφίλ του εστιατορίου σας για να δημιουργήσετε έναν αμφίδρομο διάλογο ώστε οι επισκέπτες να αλληλεπιδρούν με την επιχείρησή σας, όχι απλώς να μετακινηθείτε προς τα κάτω στη σελίδα.
Κάντε ερωτήσεις, δημιουργήστε δημοσκοπήσεις και σχεδιάστε αστεία κουίζ που σχετίζονται με το μενού ή τη θέση του εστιατορίου σας. Μοιραστείτε τις ως παραδοσιακές αναρτήσεις ή δοκιμάστε τις λειτουργίες ερωτήσεων και δημοσκοπήσεων στα Stories του Instagram.
Μπορείτε επίσης να ενισχύσετε την προβολή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συμμετέχοντας σε διακοπές που σχετίζονται με το φαγητό.
Προγραμματίστε κάποιο περιεχόμενο που σχετίζεται με Marshmallow, Coffee Day ή οποιοδήποτε άλλο φαγητό σχετικό με τις προσφορές του μενού σας. Επιπλέον, δημιουργήστε τα αντίστοιχα γραφικά και θυμηθείτε να προσθέσετε hashtags.
Ένας άλλος τρόπος για να προσελκύσετε νέους πελάτες είναι να οργανώσετε διαγωνισμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορεί να είναι διαγωνισμοί φωτογραφίας ή λεζάντας, εργασίες συμπλήρωσης των κενών, έρευνες ή επισήμανση ενός φίλου. Αυτό το περιεχόμενο ενισχύει την αφοσίωση, επηρεάζοντας την αναγνωρισιμότητα και την προβολή της επωνυμίας σας.
9. Δείξτε στους υπαλλήλους σας και μοιραστείτε περιεχόμενο πίσω από τα παρασκήνια
Μη διστάσετε να επισημάνετε το προσωπικό σας σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να δείξετε στους πιθανούς πελάτες ότι νοιάζεστε για τους ανθρώπους σας και ότι γιορτάζετε τα δυνατά τους σημεία.
Αυτό το περιεχόμενο σάς επιτρέπει επίσης να εξανθρωπίσετε την επωνυμία σας και να κάνετε τους ακόλουθους να αισθάνονται πιο συνδεδεμένοι με την επιχείρησή σας.
Δημοσιεύστε φωτογραφίες του προσωπικού σας, μιλήστε για τα επιτεύγματά τους και μοιραστείτε φωτογραφίες από τα «παρασκήνια». Πείτε στο κοινό για εκδηλώσεις ειδικών περιστάσεων στο εστιατόριό σας, μετάδοση πάρτι ή δείξτε την κουζίνα σας.
Και μην περιορίζεστε σε φωτογραφίες: οι αναρτήσεις βίντεο στο Facebook, το Instagram IGTV και τα σύντομα βίντεο του TikTok είναι επίσης εξαιρετικά ελκυστικά και ελκυστικά για τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
10. Συνεργαστείτε με influencers του Instagram
Η συνεργασία με food bloggers και influencers στο Instagram είναι ένας σίγουρος τρόπος για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας και να προσελκύσετε ένα νέο κοινό στο εστιατόριο σας. Έχουν χιλιάδες πιστούς ακόλουθους που εμπιστεύονται τη γνώμη τους και ακούν τις συμβουλές τους.
Βρείτε τοπικούς παράγοντες επιρροής που ζουν στην πόλη σας ή κοντά στο εστιατόριο σας. Προσκαλέστε τους σε ένα δωρεάν δείπνο ή στείλτε δείγματα από τα στοιχεία του μενού σας – και ζητήστε μια κριτική. Επιπλέον, μπορείτε να παραγγείλετε χορηγούμενες αναρτήσεις από influencers ή να τις μετατρέψετε σε πρεσβευτές της επωνυμίας σας.
Αφήστε τους να διαχειριστούν τον λογαριασμό σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μια μέρα ή να δώσουν έναν εκπτωτικό κωδικό που μπορούν να μοιραστούν με το κοινό τους και να προσελκύσουν νέους πελάτες σε εσάς με αυτόν τον τρόπο.
Μπορείτε επίσης να μοιραστείτε τις αναρτήσεις των influencers για το εστιατόριο σας στα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό το περιεχόμενο θα λειτουργήσει ως κοινωνική απόδειξη για νέους επισκέπτες που έρχονται για να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για εσάς.
Συμπέρασμα
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα ισχυρό εργαλείο για να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες στο εστιατόριο σας. Οι άνθρωποι λαμβάνουν αποφάσεις για το εστιατόριο με βάση αυτά που βλέπουν στα κοινωνικά δίκτυα και διαβάζουν από άλλους χρήστες. Έτσι, μάθετε πώς να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες στο εστιατόριο σας εφαρμόζοντας τα παραπάνω βήματα. Θα δείτε ώθηση στην αφοσίωση και νέους πελάτες σε χρόνο μηδέν.
Χρειάζεσαι βοήθεια με την διαχείριση των Social Media για το εστιατόριο σου; Μπορούμε να βοηθήσουμε!